torsdag 16 december 2010

MERDE!!!!

Jag var just uppe i tvättstugan för att hämta en långärmad tröja och så fastnade blicken av någon anledning på tavlan som satt ovanför min sekretär.



Ser på ramen att den spruckit. Tänkte att den kanske fått sig en smäll i frakten från mässan. Men det går ju att rätta till med en ny ram. Sen ser jag att den är vattenskadad.

Har den blivit blöt när den stått på golvet?
Men det är blöta fläckar på bakgrundstyget med.

Tittar på sekretären och upptäcker en brun fläck, som jag visserligen sett förut men trott att det har varit något som stått där och gjort fläcken.
Sen ser jag att det är en till tavla (ingen som jag gjort själv dock, men en som jag gillar väldigt mycket) också fått vatten på sig och rent av möglat lite under glaset.
Det kommer alltså vatten från ett av rören uppe vid taket. Om det är läckage eller kondens vet jag inte...men tavlorna är trots allt förstörda......F******N!

2 kommentarer:

  1. En mycket fin tavla är det iallafall. Synd med fukten! Hoppas att ni får en fin jul!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!