fredag 20 april 2018

Trippen till Luleå

Igår skrev jag alltså provet inför den utbildning jag sökt till hösten. Medicinsk sekreterare är utbildningen jag sökt till och eftersom jag inte har har allt som krävdes för att söka in (matte - jag gick ju humanistisk linje och var usel i matte) så var jag tvungen att göra ett urvalstest för att se om jag har någon chans.
Provet innehöll ju ingen matte, vilket jag är oerhört tacksam för så kanske har jag en chans trots allt. Den 21 juni vet jag!


Det var jag, min syster och mina två systerdöttrar som åkte till Luleå över dagen. Sist jag och min syster var i Luleå tillsammans var när Freddy och Sarah gifte sig för två år sedan. Det var också då jag hämtade tillbaka mina katter.
Shopping - där jag bott i två olika lägenheter under flera, flera år

Många minnen kom upp till ytan, speciellt när vi åkte tillbaka till huset där vi växte upp. Mycket var sig likt, men mycket var också förändrat. Det kändes, ledsamt nog, som att kvarteret där vi växte upp. Det känns lite som att det förfallit. Lekparken såg ut att vara riven.
Hur som helst så var det roligt att få sällskap på trippen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!