måndag 23 april 2018

Planerad dag - in i minsta detalj!

Jag har kommit till den punkten att nu får det räcka. Det finns alltid nåt att vara trött över, är det dålig nattsömn, pollen, mathållning eller stress....skitsamma! Något måste göras!

Jag vet att jag är den sämsta någonsin på att laga mat till mig själv. Jag tycker att jag kan använda tiden till annat istället och så äter jag nåt....typ propud. Så jävla dumt va!
Jag är vuxen och borde veta bättre!

Igår bestämde jag mig för att idag blir det matdag! Jag ska planera, handla och laga mat så jag har bra mat för veckan. Klapp på axeln på mig!
Och i och med att jag planerat detta i förhand var jag inställd på det. Det låter som att jag pratar om ett barn eller någon som lider av något typ av problem....och det gör jag säkert. Men jag skrev lista och åkte och handlade. Nu är det avklarat. Nu ska jag bara laga maten!


Passade även på att utöka apoteket lite med lite D-vitaminer! Vore fan om jag inte blir pigg nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!