måndag 23 april 2018

Kreativitet

När man börjar med en ny idé blir det oftast lite omstrukturering i utvecklingen av processen.
Min plan var att göra vägghängda Luna´s av pappersmassa.


De första jag gjorda var hyfsade, men jag upptäckte ganska snabbt att om jag slarvade med grunden så blev det ett ganska knöligt slutresultat.
Min mamma hörde av sig och frågade om inte gipsbindor som sista lager skulle göra det hela lite slätare. Så.....då testade jag gips. Och det fungerade bra så länge grundstommen var tillräckligt välarbetad.

Nu ikväll körde jag hårt på grunden, med två lager pappersmassa som jag torkade med hårtork innan jag la på gipsbindorna. Mitt tålamod är ju, som ni vid det här laget borde veta, inte så bra.


Ett lager är nu pålagt och jag låter det torka över natten. Sen ska jag finlir lita innan det är dags för målning.


Lite gipsdamm blir det allt men vad har man en disktrasa och dammsugare till om inte till att suga upp damm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!