torsdag 5 april 2018

Bara gör det!

Ibland måste man göra mindre roliga saker i livet. Som att ta cellprov.
Jag har varit hos husläkarna två gånger idag. Först på morgonen med min axel som bara blir sämre och sämre. Läkaren skickade en remiss för magnetröntgen så jag hoppas att jag får en tid om inte allt för länge. Fördelen är ju att jag har journalanteckningar som styrker problemet som jag med axeln. Det är samma sak med min vänstra nu som det jag opererade min högra för. Därför vet jag att en operation skulle hjälpa.

Sen var jag tillbaka för det mindre roliga ärendet. Cellprov. Finns det nån mer obekväm situation än att behöva sätta sig i en sådan stol och ha en okänd människa rota runt där nere. Tveksamt!
Jag har alltid varit på samma ställe för dessa provtagningar, men i och med att jag flyttat till ny stad måste jag hitta ett nytt ställe att gå på.
Det värsta är att inte veta vem man träffar på som ska utföra det. Jag bad till gudarna att det skulle vara en kvinna.
Gudarna hörde mig - det var en kvinna! Och bäst av allt - det var gratis att ta cellprov! Det är väldigt lite i världen som är gratis nu för tiden så man får vara tacksam för det lilla!
Så alla ni tjejer, kvinnor, tanter, som skyller på ekonomin för att låta bli detta enkla och snabba prov - som kan vara en livförsäkring. Det finns inte längre några ursäkter! Just do it!
10 minuters obekvämlighet är det faktiskt värt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!