torsdag 2 juni 2016

Ledig dag med shoppingtips!

Jag vaknade i morse av att jag hade en mardröm. Jag kom tillbaka till huset i Luleå och allt var annorlunda och blev så fel. Det är inte så roligt att vakna av dåliga drömmar.
Kanske beror de oroliga drömmarna på att det var väldigt varmt i mitt rum.

Igår åkte jag ut till Expo och ikea med min pappa, syster och systerdotter. Min yngsta systerdotter S, som snart är 4 år fullkomligt älskar ikea. Mest beror det på de roliga skärmarna på avdelningarna där man kan spela memory (där hon för övrigt är helt otrolig) och färglägga bilder.
Så det mest ultimata är ju om man själv har mycket att titta på där dessa finns.

På Expo inhandlade jag de första grejerna till min lägenhet. 4 muggar.


Jag gillar dem för att stilen påminner om Greengate´s muggar men priset är mycket bättre. Jag hoppas att de inte blir så varma att man bränner fingrarna på dem när man har kaffe i dem.
Jag tillbringade eftermiddagen hos min syster och till middag åt vi pizza.


På kvällen tog vi en sväng till Ekmans Handelsträdgård för att handla lite blommor. Min syster är oerhört trädgårdsintresserad medan jag själv vill ha fint men är dålig på att hålla efter och engagera mig. Så det är ju en utmaning med att ha skaffat kolonilott då....för mig alltså.


Vi tog en sväng förbi kolonilotterna för att jag skulle få se hur det ser ut. De ligger inte så långt från där min lägenhet är och det var alldeles tyst och stilla där. Lite folk som gick runt på sina lotter och vattnade.


Jag fick årets första myggbett, hurra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!