tisdag 31 mars 2015

Ett steg tillbaka

Nu är vintern tillbaka. Det är oerhört vackert ute men jag vill inte ha mer snö. Jag vill ha torr asfalt, frasigt grönt gräs och öppet vatten.


När man bor avsides som vi gör är man oerhört beroende av vägunderhåll (vi är inte heller prio 1) Särskilt om man har en så cool bil som en mini cooper (tyvärr också väldigt låg).
Jag hade planer på att bege mig till civilisationen. Min man sa att jag inte skulle kunna ta mig någonstans innan de plogat vägen från vår gård ut till storvägen. En sträcka på 2 km.
Han hade svårt nog med sin bil som ändå är mycket högre än min.

Tydligen ska det komma 10 cm snö till under dagen. Det är ett tag kvar till våren känns det som...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!