söndag 8 mars 2015

Snödroppar och bar asfalt - inget för mig...

Jag känner mig grymt avundsjuk på alla som bor söderut just nu. Det är ute och promeneras på barmark, sopbilarna sopar bort grus från gatorna, snödroppar blommar och det grönskar.

I Luleå är vi inte riktigt där än. Men det är sol idag och vi har lyckats skotta bort all snö som föll från taket. Jag har även lyckat komma år att ta loss julbelysningen som satt på räcket. Bara det är ju värt att kallas vår.


På isen vimlar det av skoteråkare och pimplare. Det är dock blött så risken att köra fast är överhängande.

Vad har mer hänt under helgen? Jo, jag har fabriksåterställt min mobil så nu fungerar den bättre. Tydligen kan man få in skit i systemet bara genom att uppdatera den. Det måste varit det som hänt mig.
Jag har sett en riktigt bra film, Boktjuven. Den vill jag rekommendera!
Och så som grädde på moset så har jag fått ögoninflammation. Det är inte speciellt skönt och det är obekvämt med solljus och starka lampor. 

Jag medicinerar med en gul äcklig salva som man ska sätta i ögonen och som ger allt ett drömlikt skimmer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!