torsdag 12 mars 2015

Det finns en mening i allt som sker

För ett år sedan sa jag upp mig från mitt jobb. Anledningarna var flera, men det är rätt oväsentligt nu.
Kanske finns det en mening i allt som sker.
Kanske behöver man en knuff i ryggen för att ta ett steg framåt.
Kanske leder det till något nytt.

Förutom mitt företag Luna Dsign så har jag startat ett nytt företag tillsammans med en vän i Stockholm.
För ungefär ett år sedan kastade jag iväg ett desperat mail till henne. Tack vare det mailet sitter vi idag här, men en klädkollektion på gång.
Ja, det är det vi gör - en barnklädeskollektion.
Vi har stoppat ner våra kunskaper, erfarenheter, kontakter, ideér och tankar i en burk. Satt på locket, skakat och nu när vi tittar ner så ser vi en stor cirkus som är på intågande.
För det är just det som vår första kollektion heter - The Circus Collection.
Läs mer om vårt jobb på vår blogg

Den kommer att finnas på marknaden våren 2016, om ett år alltså. Fram tills dess är det massor med saker som ska göras. Just nu trycks tyger, sen ska en provkollektion sys upp. Det ska fotas, det ska göras marknadsföringsmaterial, vi ska sätta igång hemsidan och framför allt kunna visa upp våra kreationer på Formex nu i höst.

Hade jag stannat i min comfort zone för ett år sedan så hade jag gått miste om detta!



Ibland kanske det är värt att våga kasta sig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!