fredag 14 juli 2017

Kroppen som canvas

Jag skrev ett inlägg för någon tid sedan där jag pratade om tatueringar, och om att jag hittat en guldfisk som jag var intresserad av att eventuellt göra.
Sedan dess, och egentligen ett tag innan det har min hjärna fått bearbeta det hela och jag känner mig mer och mer säker på att jag vill göra en. Men nu lutar det mer mot en text, fisken kanske kommer senare.

Vers l´infini et au-delà - To infinity and beyond

Vivre, c´est faire de son rêve un souvenir - To live is to make a memory out of one´s dream

N’attends rien. Esperè tout - Expect nothing. Hope for everything

Histoire sans fin - Never ending story

Il était une fois… - Once upon a time...

Étoile filante - Shooting star

Pays des merveilles - Wonderland

Réalisez vos rêves - Make your dreams come true

Vous êtes votre seule limite - You are your only limit

Jag har hittat några texter som jag väljer mellan. Och jag har inte helt och fullt bestämt mig för var jag vill ha den. Det känns som att det kan bli på handleden eller insidan på underarmen. Man vill ju gärna kunna se den själv.


Typsnitt är inte heller bestämt ännu så det blir med säkerhet inget gjort de närmsta dagarna.

Jag har pendlat starkt mellan att göra eller inte göra. Tänk om jag ångrar mig och sådana tankar. Samtidigt har ju så många tatueringar nu för tiden. Vad är det egentligen att fundera över. Om det är något man kan stå för och som man vill ha så är det väl bara att göra det.
Jag kommer väl inte att vara den enda gamla tanten på hemmet med en skrynklig tatuering. Som tjej bör man väl kanske fundera på var man placerar en tatuering. Kanske inte skulle tatuera mig på magen om jag någonsin skulle bli gravid. Det kan ju gå precis hur som helst med en sådan.

Det är flera på jobbet som vill göra en så vi kanske får gå ett gäng och hålla varandras händer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!