lördag 5 november 2016

Starten på min författarkarriär...som kunde bli slutet

Det är nog inte bara jag som fastnar i gamla lådor och annat som man sparat genom åren. Speciellt när man ska plocka ihop/städa/flytta och måste bli klar med saker. Det är då man hittar skatterna.

Jag skrev mycket berättelser när jag var liten, om clowner, bästisar, skurkar och andra småkriminella element.


Speciellt en berättelse har etsat sig fast i mitt minne...."Slottet" hette den. I slottet hittades en stor knarkgömma.
Jag hade ingen aning om vad knark var, bara att det var något dåligt. Inte heller att knark är ett samlingsnamn för många olika droger. Inte heller visste jag att man inte skyltade med sitt knark. Det var liksom inte uppmärkta lådor med texten KNARK tryckt på.

Jag var väldigt nöjd med min berättelse och framförallt illustrationen på framsidan av den. Men när läraren läste upp min berättelse för klassen så skrattade alla åt min beskrivning av knarklådorna.


Jag vet inte om jag hade en väldigt skyddad uppväxt eller om det var så att jag bara var outbildad men mina klasskompisar visste uppenbart mer än mig. Då i alla fall!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!