lördag 5 november 2016

But because I knew you I have been changed for good


Det har varit lugnt ett tag. Det beror på att inga svar har kommit på mina försök att få kontakt med objektet i fråga. Obekväma frågor besvaras med tystnad. När jag sedan får svar så tycker han att jag inte har med saken att göra.
Hur kan en människa förändras så drastiskt under så kort tid. Från världens snällaste och underbaraste till en kall och okänslig varelse som inte anser att han är skyldig någon annan sinnesfrid och förklaring på ett oväntat och livsförändrande beteende.
Har han någonsin varit den jag trodde eller är det här hans rätta färger? I så fall är jag glad att jag kom därifrån....det känns inte friskt att förändras från blått till rött på så kort tid.


Kanske finns det en mening med det som sker? Kanske kommer jag aldrig att få mer förklarat än så här....
Jag måste bara acceptera det och gå vidare. Vissa människor är inte värd alla tårar och funderingar. Vissa människor har inget samvete och bryr sig inte om hur mycket de sårar andra....
Jag råkade träffa en sådan människa. Förhoppningsvis har jag lärt mig något av allt det här.

I've heard it said
That people come into our lives for a reason
Bringing something we must learn

And we are led
To those who help us most to grow
If we let them
And we help them in return
Well, I don't know if I believe that's true
But I know I'm who I am today
Because I knew you...
Like a comet pulled from orbit
As it passes a sun
Like a stream that meets a boulder
Halfway through the wood
Who can say if I've been changed for the better?
But because I knew you
I have been changed for good

Lyrics from Wicked

Jag googlade, hittade dessa beteenden som tyder på något. Tänker inte skriva ut vad men beteende stämmer:

* Talför/ytlig charmig
* Förhöjd självuppfattning/grandios
* Behov av spänning/blir lätt uttråkad
* Patologiskt lögnaktig
* Bedräglig/manipulativ
* Saknar ånger och skuldkänslor
* Flackt, ytligt känsloliv
* Kall/bristande empatisk förmåga
* Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
* Impulsiv
* Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
* Tar inte ansvar för sina handlingar
* Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden



1 kommentar:

  1. Kan inte heller fatta, när vi lärde känna honom var han trevlig, rar,bussig, som du också säger. Stannade gärna till i vårt garaget och snackade med B en stund, kom och frågade om diverse skruvar, muttrar mm, eftersom B har obegränsat med olika storlekar var det så kul för honom att kunna vara till hjälp och ha en gemenskap med grannen i fråga. Senaste tiden har han knappt vinkat åt B än mindre stannat till och sagt något ord. Så trist och förändrad. Jag tror inte att jag pratat med honom i sommar, förutom när han berättade att Du skulle flytta för att bla komma närmare universitetet i Umeå där du skulle plugga. Ja, ja inte direkt anledning nr 1, sen pratade jag med honom när du åkt och han for ner till sina föräldrar med en dubbelsäng som han tydligen ville bli av med. Du vet säkerligen vilken jag menar, hans mamma var så förtjust i den att hon fick ta den, eftersom han nästan aldrig var hemma. Nog surrat om det och detta. Ska hämta B på sjukhuset han har fått 2 enheter blod, och är pigg igen, fattar inte det här heller. Du är sååååååå duktig, du fixar det här, tar lite tid men inte värt att gråta över så mycket mer. Nya tag, världen är full av människor (män) som säkerligen vill vara med kreativa Malin.Synd att vi inte hann ge varandra mer tid, jag är säker på att vi hade kunnat trivas i varandras sällskap, men nu får vi vara vänner lite på avstånd
    Inte fy skam det heller. Var ut till Nabben i helgen, inte något liv alls tyst och stilla. Såg "dött och kallt ut". Ha de bra ! Kramar !

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!