söndag 24 juli 2016

En apelsinfärgad hall

I går var jag på ikea (igen) för att köpa någon slags hallmöbel. Det blev en hatthylla och en bänk med lådor.


Kvällen tillbringades med att sätta ihop möblerna. Jag fick hjälp av min käre far.

Han går verkligen all-in när han monterar

Innan vi monterade upp hatthyllan ville jag passa på att måla väggstumpen som är där. Det ska ju tapetseras i lägenheten i september så jag hade en viss tapet i åtanke när vi idag åkte för att köpa färg.


Det är en tapet av Hanna Werning. En tapet i orange och rosa. Så snygg!


Det var lite problematiskt att välja färg till den men både mor och syster tyckte orange så jag lyssnade på dem.


Som det ser ut nu känns det lite märkligt. Det är en smutsig lila tapet i övriga hallen så det skär sig lite.

Usch vilken suddig bild...

Bortse från tyget som är snabbsvept över madrassen på bänken. Det ska inte vara där!!

 Längtar efter att se det färdiga resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!