måndag 6 juni 2016

Nationaldagen

För första gången i mitt liv har jag gjort något utöver det vanliga på vår nationaldag. Sverige är ju tråkiga på det sättet att vi inte firar så som en del andra länder gör. Se bara på Norge!
I dag åkte familjen ut till Skeppsvik för att äta skärgårdslunch. Det ligger ca en halvtimmes färd från Umeå och jag har aldrig varit där tidigare. Det var ett mysigt ställe.


När vi kom dit var det nästan inga gäster där, men allt efter att tiden gick så strömmade lunchgästerna till. Det var musikunderhållning av män i polkagrisrandiga byxor och kavaler fulla med medaljer.




Vi fick äta gott. Jag var verkligen glatt förvånad över den fullastade tallrik med vegetarisk mat som de gjort i ordning till mig.


Vi vegetarianer brukar ju annars vara ett ganska bortglömt släkte när det kommer till många restauranger. Det finns någon enstaka rätt att välja och den byts allt för sällan ut.
Men här har de verkligen lyckats! 5 stjärnor till dem!




Vi promenerade ner maten innan kaffet och glassen och fick då genom fönstret syn på två betande får som vi efter desserten gick och bekantade oss med.


Oj vilka gosiga får. De ville bli klappade och ompysslade hur länge som helst. Inte oss emot!



Kvällen avslutades med ett 90 minuters yogapass på IKSU. Jag som är stel som en pinne känner mig faktiskt lite mjukare redan efter ett pass.
Blev både fascinerad och skrämd av en senig man som stod på huvudet när jag kom tillbaka in till salen efter att ha varit på toaletten innan passet började. Riktigt så avancerat var dock inte passet. Det var mycket statiska stretchövningar, något som att jag kan behöva mer av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!