torsdag 30 juni 2016

Jag hjärta Luleå

När förändringarna sker inser man vad som är viktigt för en och hur vackert och mysigt vissa saker är.
Luleå med dess uteserveringar

Jag har bott den största delen av mitt liv här i Luleå. Trots några kortare avstickare har jag alltid återvänt hem. Hem till Luleå.

Ebenser och Storgatan

Jag var en sväng på stan idag och tog då några bilder. Det har hänt mycket i stan de senaste åren. Mycket byggs och nytt tillkommer. Ibland har man förvånats på allt som ändrats bara mellan stadsbesöken. Nu när jag flyttar längre bort och det dröjer längre mellan gångerna jag är här så kommer det märkas ännu mer.

Här har det spelats schack sedan jag var liten

Gula Pavljongen
 (jag tycker fortfarande att det var finare när den stod på andra sidan)

Kulturens Hus

Börje Olssons hade fått ett nytt utseende. Väldigt fräscht!

Det är här alla minnen finns. All historia som jag är så intresserad av, min historia, in barndom, min skoltid, min uppväxt, mina tidigare lägenheter, ja allt.


Jag försöker att inte lägga in så mycket känslor nu idag eftersom jag åker härifrån imorgon. Tids nog ska jag sätta mig och gå igenom alla tankar och känslor. När jag har ett hem, ett hörn av världen som är mitt - där jag känner mig hemma.

Jag fick besök av Birgitta och Olga idag. Hon och hennes man har stuga här ute vid oss. Hon hade hört att jag skulle flytta och kom förbi för att prata lite. Det kändes väldigt skönt och det uppskattade jag verkligen.

Jag har redan planerat in nästa Luleå besök. Det blir i slutet av juli för då är det bröllop som stundar.
Snart kommer M hem och då ska vi fortsätta packa in i bilen som är så gott som full. Ytterligare en bil fick sättas in. Skönt att han har så mycket kontakter så det gick så enkelt att fixa. Man vill ju inte behöva köra flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!