torsdag 21 januari 2016

30 grader i januari

Ja, det är -30 grader idag och jag är extremt glad över att jag har tak över huvudet och slipper gå ut idag.
Jag hoppas dock att kylan snart släpper sitt grepp.

Sist jag skrev så skulle jag åka till min revisor och jag var extremt peppad. De senaste dagarna har jag suttit med en mängd papper utspridda över bordet, sorterat, analyserat, skrivit in, frågat revisorn tusen frågor och faktiskt haft det riktigt roligt!


Så länge jag tar det lugnt, inte stressar upp mig vid frågetecken och faktiskt förstår vad jag gör så är det riktig kul. Det trodde jag inte att jag någonsin skulle säga.

Det här med bokföringen är ett kapitel som jag skjutit framför mig under hela året, för att det känts svårt, oöverstigligt och fått mig att blunda för det. Men känslan av att närma sig deadline och veta att hur hårt jag än blundar för det så måste det göras.
Antingen lär jag mig att göra det själv, och tar hjälp med slutdeklarationen eller så betalar jag en saftig summa och slipper göra något själv.
Jag vill inte behöva betala en massa pengar för det, så är det bara!

Och lättnaden när jag äntligen tagit tag i det och kommit en bit på vägen är otrolig!
Så dagen tips är: Ta tag i alla surdegar som ligger och jäser och få undan skiten!

Och PS....30 grader i februari börjar igen - den 1 februari! YEY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!