lördag 12 september 2015

Dagens aha!

Ibland händer det! När ljuset går upp för en eller man får svaret på en fråga som man länge undrat över.
Den här aha-upplevelsen känns lite pinsam att erkänna för nu när jag vet svaret och tänker efter lite så är det ju självklart.

Jag har ofta sett symbolen på olika produkter som hudkräm, kosmetik produkter och liknande.



Lika länge har jag funderat på vad den betyder.

I morse vid frukosten stod det en handkräm på bordet och när jag vände på den och såg symbolen sa jag till min man (pinsamt jag vet)

- Vad betyder det här egentligen? Är det hur många meter plast det gått åt vid tillverkningen av förpackningen (whaaaat?)

Min man svarar då, som om det vore det mest självklara i världen:

- Det är väl hur många månader den är hållbar efter att man öppnat förpackningen. 

Jag stirrade på symbolen och ser att det är ju det mest självklara i världen. Hur dum får man bli?!


Men jag vet faktiskt många andra som också fått aha-upplevelser över självklara saker.
Min syster t.ex. som helt plötsligt kom på att chokladen man kan köpa bland lösviktsgodiset som heter lys-melk betyder ljus mjölk! Grattis till henne med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!