måndag 3 augusti 2015

En veckas semester

Jag har haft en veckas semester och befunnit mig 30 mil söderut, i Umeå. Det var skönt med lite omväxling i miljö och umgänge med familjen.
Det har firats två födelsedagar, Marit fyllde 9 år och Siri 3 år.
Marit hade önskat sig en Grumpy cat tårta.


Min syster har bra tålamod när det gäller sådant där, själv hade jag gett upp för länge sedan. Siri ville ha en Blixten McQueen tårta och min syster ägnade tre timmar åt att göra en bil i sockerpasta. Dagen efter när hon öppnade kylen var det taget stora tuggor av bilen.

Siri längtar efter större fötter!

När hon frågade Siri vem som hade ätit på den sa hon utan omsvep: Jag!
Jaha...sa min syster, hur smakade den då?
Gott! fick hon till svar av en sjukligt nöjd Siri.
Så det fick bli en grodtårta för henne istället!


Mellan födelsedagsfirandet har vi varit på Lycksele Djurpark, Mickelbogård och sett på alpackor, varit hos släkten och ätit middag, bowlat och strosat på Umeås gator och torg.
Vissa dagar har det varit regn och rusk, andra sol.



Nu är jag hemma igen och ska återgå till de sista förberedelserna inför Formex. 16 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!