måndag 17 augusti 2015

Come on! Jag är beredd

I morgon bär det av till hufvudstaden. Jag känner mig mer spänd och förväntansfull nu än tidigare då det var mest nervös och ångestfylld.
Hur det än går blir det en upplevelse och jag och Stina får en ypperlig chans att sitta ner och dra upp riktlinjerna för nästa kollektion.

Här hemma känns det som att hösten lurar runt hörnet. Många har återgått till jobb och dagis. Hur skönt det än är med sommar och ledighet så tycker jag alltid att det är lika skönt när hösten och vardagen kommer.

Jag tycker om att rensa och gå igenom skåp och hyllor. Ställa i ordning och göra mig redo inför den mörka och långa årstiden vinter.
Jag kände mig riktigt huslig i lördags när jag rensade och ställde i ordning i skafferiet och plockade in bär från trädgården som jag frös in.
Med vinterns extrema snö i åtanke kände jag mig nästan lite lyrisk.
Liksom Winter - come on, I´m prepared!

Det är nästan samma känsla som när jag ser The Shining. De vet att de ska vara insnöade under hela vintern och så har de ett helt restaurangkök fyllt med förnödenheter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!