söndag 18 augusti 2013

Traditionellt eller totalt annorlunda

Förr gällde vett och etikett till fullo. Man skulle agera på ett visst sätt, skåla på ett visst sätt, duka enligt reglerna, skriva inbjudningar enligt en mall. Så var det bara och ingen ifrågasatte.
Jag har en känsla av att det inte är så många som går efter Magdalena Ribbings vett och etikett regler - kanske societetsfolket men inte bland oss vanliga dödliga.


Nu är det tillåtet att göra som man vill. Det ska vara mer personligt och spegla de som bjuder in till middagen, festen eller bröllopet.
Jag surfar runt mycket och kollar på bloggar där det skrivs om bröllop för att få lite inspiration och sno bra idéer. För det kan väl inte vara olagligt eller?

Nu för tiden finns det mer svängrum vad gäller bröllop. De kan innehålla allt från hoppborg och tacobuffé till slottsbröllop och sockervaddsmaskiner.


Vad ska då vårat innehålla?
Ja, någon sockervaddsmaskin blir det så inte, och det är mest för att jag tycker att det är skitäckligt. Rätt fint men totalt vidrigt, och kladdigt.
Men jag är inte den som är den och inte kan ta ut svängarna lite. Jag kan säga att det inte kommer att vara enligt Ribbings standard, men dock ingen hoppborg. Så något slags mellanting...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!