onsdag 14 augusti 2013

Är jag seriös eller vad?

Ibland kommer tanken som sätter mig ur balans.
Är du seriös i det du gör eller är det bara bortkastad tid?

Jag har lagt ner en massa tid på att rita bilderna till min bok och än är det långt kvar innan det är en färdig produkt, men jag vill verkligen testa detta och någonstans så tror jag på min idé.
Jag sitter med min trubbiga blyertspenna vid köksbordet, hukande över ett papper likt en ostkrok och ritar så bra som jag bara kan. När jag tittar på bilderna känner jag mig nöjd och bara det är ju en viktigt del.



Sen kan jag se "riktiga" illustratörer som sitter vid sina anpassade skrivbord, med sylvassa pennor och den allra bästa och mest utvalda utrustningen och programmen för produkten de sysslar med.
Då blir jag osäker - vad har jag att komma med? Jag har aldrig gjort detta förr och jag vet inte ens vad nästa steg blir...


Men igår såg jag ett program som hette "Så blev jag miljonär". Där var en äldre kvinna som startat en flyttfirma tillsammans med sina två söner och sin dotter. De började med en gammal pickup och jobbade järnet själva. Men tiden fick de mer och mer jobb och utvecklade och utvidgade sin verksamhet. De startade en franchiseverksamhet i flera delstater och dottern blev tillfrågad att bli VD. Hon sa att det första året som VD hade hon en kopieringsmaskin som skrivbord.
Så med det vill jag ha sagt att man kanske inte behöver de mest anpassade grejerna för att lyckas. Kanske är det skitsamma om min penna är trubbig eller om jag sitter vid köksbordet och känner mig oseriös. Det kanske bara är att blicka framåt och köra på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!