tisdag 5 juni 2012

Om att grina till TV-tablån

Ibland känns det så svårt att styra över tiden på bästa sätt. Det känns som att vissa människor har mer tid än andra, men jag vet ju att det beror på hur de planerar och lägger upp tiden.
Det är jättesvårt. Jag är rätt dålig på planering.
Sen är det svårt att hitta en balans mellan jobb och fritid när man har två jobb, varav ett drar in pengarna medan det andra fyller själen. Sen har man sitt privatliv som också ska få plats.
Ibland när jag är riktigt inne i jobbet kan jag nästa tycka att det stör om jag måste umgås med andra eller ska iväg på något roligt. Och det är inte bra att känna så.

Studentfigur 2012





































Det jag ville ha sagt egentligen är att man måste låta vissa saker få ta mer plats. Och andra saker kanske kan vänta. Nu pratar jag om att t.ex. strunta i att städa och istället gå ut och sätta sig med en kopp kaffe och prata med varandra. Eller att skita i om det behöver diskas och istället gå ut och ta en promenad.
Man får aldrig se det som att privatlivet stör jobbet, för då slutar det illa.

Igår när jag kom hem från jobbet var jag urlakad. Jag var totalt ur balans. En del saker etsade sig fast och jag kanske gjorde en stor grej av det. Jag var dessutom trött och hungrig.
Många faktorer alltså som gjorde min dag lite sämre.
Och jag måste erkänna att om man grinar över saker som står i TV tablån, då bör man både höja sitt blodsocker och krypa ner och sova.
Jag gjorde det första först, och det andra lite senare. Och idag känns allt sånt mycket fjärran.

Lilla Roo - nyföddpresenten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!