torsdag 19 april 2012

Sönderdagen

Marit har kommit på ett ord "sönderdag" och det är precis det jag har haft. I måndags åkte jag tillbaka till Luleå efter en vecka hos mina föräldrar i Umeå. Eftersom jag gått på kryckor och de jobbat på dagarna så har jag hunnit sitta och sy en hel del.
Men åter nu till "söndrandet".
MIn sambo lånade min kamera för att fota lite på jobbet i måndags. Han ringer och berättar att det inte går att fota med den, den skrammlar och morrar när man slår på den.
Jag kan säga att den kameran är ett definitivt måndagsexemplar. Under 3,5 år som jag haft den har den tappat bildsensorn 3 gånger, dvs den förskjuter bilden så den inte stämmer överens med snittet jag fotat den i.
Sen har motorn i den gått sönder två gånger.
Jag skickade min sambo för att säga dem ett sanningens ord. Och det gjorde han - med råge!
Jag fick en splitterny Nikonkamera utan att behöva betala ett öre.
Jag är grymt nöjd!
Samma dag så slutar mitt nätverkskort i datorn funka. Därav denna bloggtystnad. Jag har inte fått det fixat än eftersom det visade sig att jag kan komma ut med sladden inkopplad. Så nu sitter jag rätt dåligt till medan jag skriver detta, men vad gör man inte för er!

Marits Lunasamling


















Jag är så glad över alla fina kommentarer i inlägget innan. Att så många tycker om det jag gör, det värmer.
Nu ska jag sätta mig och sy ännu lite mer, för man kan aldrig ha för många figurer. Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Nämen jisses vilket måndagsex, vad kul att du fick en ny kamera! Heja Nikon :-) Hoppas datorn skärper till sig också.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara figurer du syr, jisses vad duktig du är!!!

    Kram Therese

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!