lördag 10 december 2011

Jag snöar in!

Snön vräker ner och det blåser jättemycket!
I morse skottade jag undan all blötsnö som fallit sen i går förmiddag, det var en hel del. Ändå hade en från byn varit här med traktorn och tagit det värsta.
När jag körde genom snön med snösläden tog det tvärstopp så tung var snön.


Mats ligger fortfarande på sjukhuset. Just precis nu ligger han och blir opererad. Han har valt att vara vaken under operationen och bara vara bedövad på underkroppen. Usch, det hade inte jag velat. Men det lustiga är att det är vår granne som ska operera honom.

Igår var jag och höll honom sällskap på sjukhuset. När jag skulle åka hem så hade det börjat snöa och storma.
Jag gick till parkeringen där jag ställt bilen men kunde för mitt liv inte hitta den. Jag gick fram och tillbaka och tryckte på öppningsknappen på nyckeln för att bilen skulle blinka. Ingen bil blinkade. Ingen bil såg ut som min.
Jag fick ont i magen och lite lätt panik. Ringde Mats och sa att bilen var borta.
Han undrade om jag drev med honom, men jag gjorde ju inte det. Det var färska hjulspår i snön där bilen hade stått.
-Men är du på rätt parkering då? frågade Mats.
- Jamen jaaaa, jag vet ju att jag ställde bilen här. Jag vet ju det.....men vänta, där är ju en till parkering.
Ja, och där stod ju bilen så klart och blinkade välkomnande till mig.

Ut i stormen begav jag mig i min hittade bil. Det gick inte att se många meter framför sig och jag sniglade fram.
När jag sen svängde av mot Haparanda var det kolsvart. Det gick inte att ha på helljusen för det snöade för mycket.
Snöormar ringlade över vägen och snön kom piskande från sidan så jag blev helt yr av det.
Jag tror att jag låg i motsatta körfältet emellanåt men det gick inte att se. Som tur är så var det lite trafik.
Men när man tror att en bil står tvärs över vägen men sedan inser att det står på en sidoväg då har man inte så bra koll på vart vägen går.
Jag bad till gud att bara jag tar mig hem oskadd så lovar jag att bli så snäll så snäll.
Jag tog mig hem. Det tog ett tag att lösa upp knuten i magen men det gick.
Idag var jag snäll. Jag hatade och svor bara åt en enda bilist, men han gjorde faktiskt så mycket fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!