fredag 14 augusti 2015

Rötmånad och bananflugor - vilket påhitt!

Tack för alla uppmuntrande ord på facebook runt mitt senaste inlägg. Jag ska försöka se det som ett äventyr!

Idag skiner solen och jag ska åka in till stan för att hämta färg till huset. I helgen blir det andra varvet målat. En segdragen precess det här husmålandet men det blir ju sååå fint! Vi har bara fått berömmande ord från de som sett huset. När allt är klart ska jag lägga upp före och efter bilder så ni får se.

Jag ska även handla hem lite mat. Rötmånad och banaflugor är det jag avskyr mest med sensommaren. Alla grönsaker blir ju dåliga på rekordtid. Och bananflugor ska vi inte ens tala om. Äckliga små flugor, försvinn från mitt hus!

Vet ni, jag längtar efter att höst-städa! En riktigt ordentlig genomgång där man får vädra ut all kvav luft och in med frisk krispig höstluft. Byta gardiner, rensa, plocka undan och sedan tänka ljus och bara njuta av renheten.
Det ska jag göra när jag kommer hem från mässan! Läääängtar!

I morse ringde förövrigt min 3-åriga systerdotter Siri och sjöng Happy Birthday för mig i telefon. Sen tog hon sin mammas mobil och gick iväg för att hon och jag skulle leka kurragömma. Dagens ungdomar alltså!


2 kommentarer:

  1. Hittade dessa tips, för att bli av med bananflugorna: http://villalust.se/5-knep-for-att-bli-av-med-bananflugor/

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!