söndag 2 mars 2014

Jag kommer stå här tills jag får mina pengar.....

Äntligen söndag, mina lediga två dagar kan härmed börja.
Jag har haft några obehagliga kunder idag som blev snudd på hotfulla när de inte fick sin vilja igenom. De ville ha igen pengar för ett bilbatteri som de hade med sig, men de hade inget kvitto, ingen aning om vilket datum de köpte det och inte om de hade handlat kontant eller med kort. Det gör det omöjligt för oss att leta efter ett kvitto i datorn. Med tanke på hur många kunder vi har varje dag så skulle det vara flera dagars jobb.
Först påstod de att det var fel på batteriet men efter att det testats så sa de att de bara ville lämna igen det och få tillbaka pengarna.
Jag skulle inte tro det, med tanke på hur vaga och "icke konsekventa" de var. Det kändes som att något var fel där. De frågade min kollega om han hette det som stod på hans namnskylt. När han sa att det var hans namn så sa de: Vi kommer ses sen......
Vad de menar med det vet jag inte, men med tanke på stämningen och hur upprörda de var så var det knappast att de skulle ses när de kommer in och handlar disktrasor.

I morgon bitti ska jag och Kotte tillbaka till veterinären. Jag hoppas att det ser bra ut!


Nu ska jag sörpla i mig min kopp kaffe och se om jag inte kan få lite nackmassage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!