onsdag 5 februari 2014

Luktar det lite vår......

Jag är seriöst tveksam om det är tänkt att mänskligheten ska bo så här långt norrut under vinterhalvåret?!
Jag blir så evinnerligt trött och tom på energi. Genomskinlig som ett spöke går jag och suktar efter ljus och vår.
I dag är det -0.7 grader ute och det luktar faktiskt vår. Blöt snö och fågelkvitter.
Det fladdrar till i mig. Livsanden vaknar till liv.
Det har inte varit någon extrem vinter. Snön kom sent och det är inte mycket av den varan. Men det kan fortfarande komma, vilket jag hoppas att det inte gör. Hellre en tidig vår än en sen vinter.

Våren får mig att vilja förändra mitt liv, mig själv och mitt hem. Vi tapetserade förra helgen och det blev så sjukt fint!
Jag ska visa er snart.
Jag vill ut och resa, fota! Just nu längtar jag så grymt efter att åka till Norge, till mitt dröm hem som jag hittade i ensligheten på Lofoten.
Ja, vi elsker dette landet!


Ett vitt stort hus på en egen ö med storslagen natur runt omkring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!