lördag 22 februari 2014

Lär din läxa!

Igår var jag och träffade min revisor. Jag gillar inte pappersarbete så jättemycket och det närmar sig deklarationstider så det var dags för ett litet snack om upplägg och vad jag bör tänka på.
Det kändes skönt att ha gjort det för det är en av de saker jag skjutit framför mig men inte fått gjort.
Nu är det bara själva jobbet kvar. Puh!

Idag är det lördag i alla fall. Det är +1,1 grad ute och isen vimlade av fiskefolk när jag klev upp. Jag misstänker att det är pimpeltävling på gång. Men det är så disigt att jag inte ser vart de tog vägen, de bara försvann in i dimman.

Veckan som gått har varit allt annat än angenäm. För att nämna två saker så var det ju min hat-kund som skrek åt mig. Sen blev jag fotad av en fartkamera. Jag kände mig rätt säker på att ha klarat mig eftersom solskyddet var nerfällt men så igår satt jag med ett brev från polisen i min hand.
Jag tänkte att om jag inte öppnar det så har det aldrig hänt......men som den väluppfostrade medborgare som jag är så öppnade jag det i alla fall.
Nu är jag 2000 kr fattigare!


Förstå vad man kan göra för 2000 kr:

* Jag kan köpa 400 korv med bröd på Biltema
* Jag kan åka 80 enkelresor med lokalbussen
* Jag kan köpa köpa 20 st toppar på H&M
* Jag kan köpa 80 nagellack
* Jag kan ta en sista minuten resa

Ja, ni fattar....det känns jävligt onödigt att köra för fort. Och ännu mer onödigt att åka fast...
Nu ska jag ta tag i lite skåpvård här hemma. Det är skönt att organisera och slänga massa onödigt som man av olika anledningar sparat!

1 kommentar:

  1. Ja det gör ont att bli fattigare på en sån grej. Man får ju liksom inget för pengarna. Dessutom är det tveksamt om man lär sig av misstaget. Man vill ju gärna glömma eländet så fort som möjligt.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!