onsdag 26 februari 2014

Kattkräk

Mats var bort i Skellefteå och Umeå i början av veckan och kom hem i går kväll. Då kunde vi äntligen se klart miniserien Archangel med Daniel Craig som vi började se i söndags.
Klart intressant!
Jag hade en märklig huvudvärk, somnade med den och vaknade med densamma. Hela dagen har jag gått med ett värmeplåster i nacken med värken har inte velat släppa.

I morse hade vi dessutom en sammandrabbning med katterna. Vi har haft en stor svart hankatt som rört sig runt knutarna. Han har suttit och stirrat in genom hallfönstret och psyket våra katter. Det var bråk mellan Kotte och honom för någon dag sedan. Som tur var hade vi fönsterglas mellan dem!

Idag hade jag släppt ut Kotte och ser efter en stund hur den andra katten kommer smygande mot garaget. Jag ropade till Mats att vi måste få in Kotte, för det det såg ut som att han skulle attackera henne.
Jag hann inte få in henne innan jag hörde ett jävla liv. Har ni hört katter skrika så vet nu hur det låter.
Jag skrek åt Mats som var på väg ut från garaget att han måste få bort katten innan han dödade Kotte. Jag var barfota så jag kunde inte springa ut.
Han lyckades skrämma bort hankatten men Kotte hade kunnig bli biten i benet och blödde och haltade.


Jag tvättade så rent som det gick och hon gick på benet under dagen. Nu ligger hon mest och sover och det har svullnat upp en del. Jag måste ringa till veterinären i morgon bitti.

Jag ogillar inte katter, men den här ogillar jag skarpt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!