onsdag 14 augusti 2013

Vänner är bra att ha!

I helgen som var hade vi besök från Umeå. Marina, Jocke och Tilde var här. Deras äldre dotter Emelie var i Frankrike så hon var tyvärr inte med. Men vad är Luleå jämfört med Frankrike, eller hur?!

Det som är så himla roligt är att jag egentligen inte känner Marina så himla väl, ändå känns det som att vi varit vänner hela livet.


Kanske är det för att vi är så lika i mångt och mycket.
Vi lärde känna varandra genom min mamma som jobbar med Marina. Hon har fått höra en massa om mig och jag har fått höra en massa om henne.
Tidigt i våras hade vi tjejhelg här i Luleå, hon jag och min mamma. Det klickade direkt!



Det var ändå nervöst när de skulle komma hit eftersom jag aldrig träffat hennes Jocke och hon inte träffat Mats. Bara för att vi funkar bra ihop är det ju ingen garanti för att det ska funka med alla relationerna.

Men det gjorde det verkligen vilket kändes så himla roligt!

Vi var och snabbstrosade på stan - eftersom killarna hellre ville ut på havet. Sen ett snabbstopp på Storheden innan de äntligen fick ta på sig sjöbenen och vi tog en tur till Brändön med Tärnan.


 "Vår Grumme ö"

På Brändön grillade vi hamburgare och njöt i solen. Tilde passade på att bada.




Hemma igen fick Jocke åka vattenskidor, till sin lycka. I vanliga fall har han aldrig någon som kan dra honom eftersom det oftast är han som kör båten. Och badflickan Tilde fick åka ring.


Grillande, skrattande, pratande, dansande, deep shit talk´ande och bastu var kvällens övriga aktiviteter. Grannarna badade bastu och nakenbadade vilket gjorde att Tilde "var tvungen" att spionera lite.


Helgen gick alldeles för fort och innan de åkte hem till Umeå igen såg Tilde till att skaffa Cappuchino ett nytt och mer kärleksfullt hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!