onsdag 21 augusti 2013

Ouch...vi träffades av blixten igen!

Vi bor längst ut på en udde och vårat hus är det sista i "härvan" av elledningarna i byn. Det är här det tar stopp och det är även här som blixten slår till.


Om blixten slår ner i en elledning i närheten så är det vi som tar slutsmällen. Och det är tyvärr inte första gången det händer.
I går kväll drabbades vi av ett stort oväder som drog in. Jag trodde att jag hade dragit ut alla sladdar i tid, men tydligen hann blixten före.


Det exploderade en lampa i taket och när vi sedan skulle koppla in allt igen upptäckte vi att flera saker gått sönder, bland annat internet var spårlöst borta.
Så dagen har ägnats åt samtal med försäkringsbolag och fixa nya grejer. Även om vi har försäkring och låg självrisk så innebär det en massa extrajobb och onödiga utgifter.
Och det är andra gången det händer!
Fy tusan för att vara sist på linan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!