onsdag 28 augusti 2013

Jag är billig i drift

Jag är ingen tjejig tjej som gillar smycken och annat "bjäfs".
Jag har min förlovningsring - that´s it.
Halsband har jag någon gång använt under dödshot. Örhängen, tja...små, diskreta men nu tror jag att det skulle behövas våld för att få igenom ett örhänge.
Så min sambo behöver aldrig lägga pengar på smycken till mig. Jag vill ha en kattunge eller något annat gulligt i morgongåva, inte ett halsband...

Hur som helst, när man gifter sig ska man ju ha en till ring och det är en del av själva bröllopsgrejen som jag tycker är tråkig.
Men idag åkte vi iväg en sväng för att titta på utbudet.
Jag vill inte köpa nåt som kostar en massa pengar, tänk om jag tappar den.
Experten hos guldsmeden berättade för oss att ringen han visade var prinsess-slipad. Minsann! Och den kostar även över 18.000 kr.

Prinsess-slipad, jo men visst!

Jag hittade två andra som var hälften så dyra, och jag kan inte se så stor skillnad på dem.


Det ska vara en expert eller en väldigt närgången person som ska se att stenarna inte är lika stora, eller slipade på ett annat sätt eller....ja vad det nu är som gör att de kostar så mycket mer.
Nä, det är det inte värt i min värld.

Kanske det helt enkelt blir nåt i den här stilen:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!