lördag 12 maj 2012

Vårförberedelser i min lilla butik

Jag har kastat och plockat bort en massa skräp som var på bron till min butik. Gammalt granris, blåbärsris, ljuslyktor som gått sönder under vinterns stormar. Nu känns det riktigt roligt att få fixa där ute. Och bänken jag fått låna av Danne håller på att ömsa skinn. Jag ska höra med honom om det är okej att jag målar om den - i nån klatchig färg!





































Det som ska göras är att fixa vägen ner till butiken. I början av vintern hade jag stora problem med att det var lerigt. Nu är det torrt men inte speciellt snyggt och inbjudande.
Så det ska fixas, och det bör fyllas upp med matjord runt stugan och slänga ut gräsfrön.






































Men inne i butiken är det i alla fall fint nu också. Allt som varit på mässan är på plats och igår fick jag en leverans med fler grejer från Zuperzozial. Fler färger och andra produkter.
Den körsbärsröda (i mitt tycke rosa) färgen var riktigt snygg. Den har kommit i muggar, skålar, salladsbestick och salladsskål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!