söndag 13 maj 2012

Den karamelligaste av karameller

Ett par veckor innan Expo Vår fick jag en förfrågan av Ulrika Fjellborg på Gammelstads Knäck och karamell att göra en maskot åt dem.
Jag träffade Ulrika första gången på Hantverksmässan 2010 då de hade sin monter bredvid min. Sen träffades vi året efter.
Nu visade det sig att vi båda skulle vara med på Expo Vår och då ville hon som sagt ha en liten maskot.
Den skulle vara karamellig sa hon. Det började genast klia i fingrarna. Jag var i Umeå hos mina föräldrar så jag och min mamma åkte iväg jakt efter rödvitrandiga strumpor.
Det är inte alltid så lätt att hitta just det man är ute efter men vi lyckades tillslut.

Efter lite knepande och knåpande stod hon klar....underverket! Den karamelligaste av karameller!





































Sweet-Pea
Detta är en riktig gottegris. Hon älskar karameller av alla dess slag.
Drömmen är att få bo i ett slott gjort av polkagrisar med ett tak av kexchoklad. Där ska hon bli upp passad av betjänter som ska mata henne med allt godis hon kan äta!

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!