måndag 28 maj 2012

Arga snickaren

Idag är det jobb på mitt "riktiga" jobb som gäller. Slutar först kl 19. Men det är skönt att det är ljust vid den tiden nu, istället för som på vintern när det är kolsvart.
Man orkar göra nåt när man kommer hem nu.
Jag sitter och knåpar på annonsen som ska in på UnderbaraClaras. Den ska vara inlämnade senast på fredag. Jag vill ju att den ska bli så bra som möjligt!

Hittade en bild på tavlan jag målade till Marit när hon var liten





















Igår oljade jag in nästan hela bron runt butiken. Det är bara just framför dörren som det är kvar att göra. Det ser lite bättre ut nu. I veckan kommer lass med grus och matjord så vi kan göra i ordning marken runt butiken.
Jag gillar ju programmet Arga Snickaren både för självaste Anders Öfvergård och för att se hur det kan vända från kaos till ordning.
Snickar-Anders har verkligen fått mig att tänka på ett annat sätt än tidigare. Jag är en person som sätter igång många projekt men har svårt att planera och slutföra.
Men nu tvingar jag mig själv att göra klart innan jag går vidare. Hur trist det än är. Och det är tack vare programmet!


GIZMO

2 kommentarer:

  1. Dina figurer är så söta och charmiga att man smälter :)

    Visst är det rätt så trist att slutföra grejer ... men det är en otrolig befrielse när man gjort det!

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!