torsdag 8 mars 2012

Uppvaknandet

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och försöker komma ikapp. Det var ett synnerligen brutalt uppvaknande denna dag. Garderoben rasade inne i klädkammaren, över Mats. Nästan i alla fall.
Vår klädkammarinredning från ikea har stänger som går från golv till tak. För att justera längden på dem vrider man dem åt motsatta håll.
Nu är det så att hus rör sig. Det har ni kanske upptäckt när tapeten spricker på vissa ställen, golvet delar lite på sig och man kan tro att man missat att måla lite i taket.
Huset rörelse har gjort att dessa stänger inte riktigt satt så bra mot taket. Min sambo skulle dra ut en av byrålådorna som också är fästa i stängerna. Nackdelen i detta fall är att lådorna går så lätt.
I och med att stängerna började luta mot honom så kom också alla 4 lådorna farande.
Och allt detta kaos vaknade jag till.
Så efter att ha städat klädkammaren och hängt tillbaka alla kläder så känner jag mig ganska vaken.
Godmorgon alla ni därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!