onsdag 7 mars 2012

Längtan bort

Dagens projekt blir att slutföra städningen och få allt på plats hemma. Jag är på god väg. Och nu när vi faktiskt fått garderob och byrå på plats så ser jag ingen anledning med alla högar som ligger utspridda här och var.
Jag ska till och med be min kära köpa lite tulpaner på vägen hem så blir det tiptop!

Det har inte hänt så mycket sen sist. Jag har jobbat i två dagar och varit trött på kvällarna så jag har inte gjort speciellt mycket.
Jag längtar efter att åka iväg någonstans, och få göra något annat, se lite nytt och tanka mina vintertrötta batterier. Det är dessa uteserveringar som lockar. Lite värme, lite sevärdheter och byte av miljö.
Vi hade planer på USA nu till våren, men vi väntar med den resan. Man vill ju ha tiden och pengarna när man åker dit.
Sen pratade vi med Lars och Britt om Transylvanien. Jag tycker att det verkar skitspännande att åka runt där och ta del av kulturen och den "farliga" miljön.
Men problemet med den resan är att det är ett rätt så stort område man vill besöka, så det kräver lite tid och en del transporter mellan ställena. Dessutom är det svårt att hitta bra resor dit.
Så vad blir det istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!