tisdag 26 april 2011

Pälsen

Vi har letat Pälsen i över två veckor. Kört runt med bilen och ropat, gått och ropat, gjort allt annat och ropat. Men ingen Päls.
På påskdagen gick vi en långpromenad runt hela byn. Ropade på henne då och då.

På kvällen sitter vi och ser en film och min syster och Mats gick ut till stugan och lämnade dörren till uterummet öppen.
Plötsligt är det något hårigt som kommer in och skriker och skriker. Pälsen!!
Hon är skitnöjd att vara hemma, käkar lite och sen ligger hon i min systers knä och bäddar och knorrar hela kvällen. Gullekatten! Undra vart hon varit?
Hon är varken skabbig eller mager så jag undrar om hon varit inne hos någon.
Jag tycker inte att det är okej om någon släpper in henne och låter henne vara hos dem i två veckor. Vad ska ägaren tycka och tänka när katten inte kommer hem....
Men spela roll - just nu är jag glad att hon är hemma och att hon mår bra.



Smilla är också glad att mamma kom hem och tvättade henne. Och hon tyckte väl att ungen hennes var skitig för hon riktigt höll fast henne och toktvättade.

1 kommentar:

  1. Ååååh så underbart!!! Jag trodde att ni hade förlorat henne för gott. Kan just undra om hon kom hem med småttingar i magen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!