lördag 11 april 2020

Påskafton!

Glad påsk alla där ute! Om ni så är fiska och kan umgås med andra eller liksom jag sitter i karantän. På facebook och instagram dyker det upp bilder av er som sitter och solar, pimplar eller åker skoter. Själv har jag för första dagen lyckats uppbåda energi att dammtorka och dammsuga utan att tempen gått över till feber. Det är positivt!

Påsken är en av mina favorithögtider men påsken 2020 räknas inte in. Jag känner mig tom på energi, min hud är blekare än blek och det känns rätt så eländigt. Jag får dock glädjas åt alla som kan njuta av  påsken och hoppas att jag är frisk till veckan för att kunna börja min praktik. I dag är kanske dag 1 i att vara symtomfri. 2 dagar måste jag klara för att få komma till sjukhuset och börja praktisera.

Just nu sitter jag och tänker på de påskar vi firade hos mormor och morfar. Då vi eldade i en snögrop och grillade korv. Åt påskgodis och umgicks. I år är ett annorlunda år.

Jag längtar så efter att allt detta ska vara över och kunna återgå till ett normalt liv där folk inte tittar anklagande på någon så fort en nysning eller hostning hörs. Hoppas så att det snart ska vara över!

Här följer lite bilder från ett tidigare år när jag försökt ta en påskbild till LunaDsign.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!