måndag 20 april 2020

Day 1

Idag kom jag då iväg till min praktik. Det var ovant att se att det är så många sekreterare på en och samma plats, då jag är van vid ett antal av två.
Jag fick gå runt och försöka hitta i alla labyrinter av korridorer och våningar och fick på morgonen göra ett besök på akuten för att hämta lite papper från helgens sjukhusbesök.
Väl inne så var vi inne i ett stort rum med sängar och diverse annat. Min blick fastnar på en säng där det sticker fram två strumpklädda fötter. Det var inget konstigt i det, men resten av kroppen inklusive huvud var täckt med en gul sjukhusfilt. Mitt hjärta stannade och jag både ville titta bort och samtidigt stirra. En död människa. Lite försiktigt berättade jag för min handledare att det låg en död människa precis bredvid oss.
Då skrattade hon och sa att detta var en övningssal och personen som låg under filten var en docka.
Tack och lov för det!!

Efter jobbet skulle vi åka förbi Willys och hämta ut maten jag beställde på nätet. Vi hade i princip ekande tomt i kylen och skafferiet och idag kom ju barnen hem. Tyvärr blev det inte som det var tänkt eftersom jag hade råkat beställa maten till på onsdag! Så är det när man varit innanför husets fyra väggar en månads tid, man tappar greppet om dagarna.

Nu ikväll har vi kastat golfbollar i en hink, hackat is och snart är det dags att krypa till kojs. Allt som allt- en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!