måndag 14 januari 2019

2019 har startat....inte jag....

Oops....det var ett tag sedan jag skrev sist. Ett nytt år har tagit sin början och gör mitt bästa för att komma tillbaka till school-mode, men det är kämpigt.
Det finns fördelar med att vara ledig, man hinner återhämta sig och fokusera på en del annat. Men det finns även en del nackdelar, man blir slö och får svårt att komma igång igen.

Just nu har vi ett ämne som inte faller mig i smaken. HSL, hälso- och sjukvårdens lagar. Vi har både grupparbete och enskilt arbete och ämnet är sååå diffust, om man nu kan kalla lagar för diffusa.
Det kanske inte är lagarna som är det utan uppgifterna vi ska göra. Men det är bara att bita ihop och dyka in i det.
Vi ska snart gå ut på praktik och jag har sökt platser på en massa olika ställen - inga positiva resultat än så länge. Jag vill vara i Övik eller i Umeå - absolut inte i Luleå eftersom det ställer till problem med mitt boende .


Fick en plats på kirurgen och var lycklig som en kanariefågel ända tills jag såg att jag råkat söka i Sundsvall. Pendla 14 mil varje dag finns inte på kartan.
Men vad har hänt sen sist då. Det har ju varit jul och nyår. Helgen innan jul var vi i Hedlunda och firade lilla-jul med Mats barn och familj. Och sen åkte vi raka vägen till Umeå för att fira jul med min familj.
Helgen innan nyår skulle jag jobba men drabbades av flunsan så efter en halv dag på jobbet låg jag i en hel vecka med 39 graders feber, halsont och hosta. Jag har fortfarande lite ont i halsen.
Så nyår blev ju ingen hit i firande. Jag låg innan tolvslaget och såg hur fyrverkerierna lyste upp utanför sovrumsfönstret medan resten av familjen var på "nyårsbrasan" på ett berg i närheten. Men jag hade inte tillfört nåt genom att följa med. Tacksam är jag dock att ingen annan i hushållet blev sjuk trots jullov och ledighet.

Vi har i alla fall hunnit måla om i vardagsrum och i Majas rum. Idag kommer hon tillbaka hit så jag hoppas hon kommer bli nöjd med resultatet.

Det är i stort vad som hänt sen sist....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!