lördag 30 december 2017

Hemavan levererar

Nu har jag hunnit aklimatisera mig till fjällvärlden.
Igår begav jag mig på stappliga ben och med en nervös känsla i magen upp till backen. Första åket blev i en lätt backe.


Efter lite plogande kände jag att jag trots många års uppehåll ändå hade lite kunskap kvar i kroppen. Efter några åk och en bloggpaus nere vid liften åkte vi upp. Denna gången var det svart backe som gällde....främst för att det fanns en restaurang mitt i den backen och vi ville ha en liten öl.


Det var underbart att få sätta sig i värmen och njuta av utsikten och något kallt att dricka.
Efter lunch blev det återigen den svarta backen. Men då hade mina stackarns benmuskler börjat göra sitt. Efter halva backen kom jag till en upphöjning och tänkte "Det här ska bli härligt!" Mer hann jag inte förrän det tog tvärstopp. Vet inte om jag ramlade först eller om jag tappade en skidan och därför kraschade rätt in. Landade på magen och bröstkorgen, fick näsan full med snö. Ont som tusan gjorde det i alla fall.
Efter trixande för att få på mig den icke samarbetsvilliga skidan åkte jag vidare för att ramla en andra gång. Efter tredje fallet insåg jag att mina ben gjort sitt för dagen. Jag tog mig ner den sista biten och nöjde mig med det.


Idag blev det en tur på skoter upp på fjället. Solen sken och det var så vackert!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!