lördag 9 december 2017

En regnig dag på marknaden

I dag var det dags för julmarknad på Gammlia för tredje året. På jobbet har alla varit så gulliga och engagerade och bekymrat sig över hur vädret skulle bli i helgen. I torsdags var det full snöstorm, i fredags hade den fina snön regnat bort och det var isbana på gångvägarna.
Idag var det hyfsat skön temperatur men vädret i övrigt har lämnat mycket att önska. Det har varierat mellan ösregn, snöblandat regn och korta stunder av uppehåll.
Vädret har påverkat besöksantalet på marknaden drastiskt så jag håller tummarna för att vädret i morgon ska bli åtminstone aningen bättre.

Precis innan öppning

Jag förstår besökarna helt och fullt - hade inte jag bokat en marknadsplats så hade inte jag heller lämnat värmen inomhus.

Första kunden för dagen var en liten tjej som heter Alva. Hon kom gående med blicken fäst mot mitt bord. I väskan hon hade stack en bekant figur upp - iklädd mössa, jacka och vantar.
En Lunafigur som hon fått tidigare och som nu skulle välja en fru.



Alla ni som inte ville trotsa vädret idag - jag hoppas på er i morgon! Ni hittar Luna uppe vid ingången till museet. Syns!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!