onsdag 18 januari 2017

Försummad

Jag har försummat min blogg....förlåt!
Vi är redan inne i mitten på januari och vår reseplanering inför Vietnamresan pågår för fullt. Det är så mycket man ska tänka på. Visum och vaccinationer för att bara nämna några saker.

Resfebern har funnits i mig ett tag nu. Jag är både förväntansfull och nervös. Jag har aldrig gjort en sådan här resa tidigare, där man reser runt och inte har en bestämd plats att utgå ifrån. Det enda vi vet med säkerhet är vart vi ska bo de två första nätterna när vi landat i Hanoi.

Vad ska man packa med sig, hur drar man ner på mängden packning? Jag är värdelös på att packa lätt så det här blir en utmaning för mig. Tur att vi ska till ett varmt land så vi inte behöver packa tjocka tunga kläder.


Vi försöker lägga upp en rutt på hur vi ska resa men är inte klar med den ännu. Det enda som är bestämt är att vi landar i Hanoi, i norra Vietnam och åker hem från Ho Chi Minh (fd Saigon)

Vilken natur vi kommer att få se! Overkligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!