torsdag 22 oktober 2015

Vad har hänt med biograferna?

Oj, det var verkligen länge sedan jag skrev ett inlägg. Ledsen för det. Jag har varit ute och flängt en hel del på sistone. Dessutom har jag hoppat in som extramamma och tagit lite hand om mina syskonbarn medan min syster varit sängliggande.

Det ger lätt lite dåligt samvete, konstigt nog, när man inte bloggat på länge. Det blir även svårare att komma igång och tycka att man har något intressant att komma med.

Dagens reflektion (eller egentligen gårdagens)

Vad beror det på att filmer som anses som relativt stora och populära inte visas på bio fredag-söndag, de dagar som flest människor har tid/vill gå på bio?
Jag och Sarah hade planerat att gå och se Glada hälsningar från Missångerträsk i morgon. Men det går ju inte eftersom den inte visas överhuvudtaget.
Då tänkte vi att vi går någon kväll till veckan. Det gick ju inte heller eftersom den bara visas 15.45.
Vem går på bio den tiden på dagen. Folk har ju inte ens slutat jobbet då?

Jag misstänker att biograferna tappar en del intäkter i och med att många laddar ner filmer eller har Netflix och liknande. Det är dessutom dyrt att gå på bio. Det gör väl att folk drar ner på besöken. Nu har de dessutom valt att dra ner på vettiga tider att visa filmerna på - vad leder det till om inte att folk går mindre på bio. Det är trist tycker jag som gillar att se film utanför hemmet.
Kanske finns det en vettig förklaring till det hela, i så fall skulle jag gärna vilja höra vad den är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!