lördag 24 oktober 2015

Meddelande till folket i Umeåtrakten

Jag var ute på gården tidigare i morse för att försöka fota alla kanadagäss som låg och guppade vid strandkanten. När jag tittade ut såg det först ut som att det var lågvatten och en massa stenar hade kommit fram men så såg jag att vissa hade halsar.
Jag visste inte att fåglar hade så bra hörsel, jag trodde mer att de gick på rörelser. Men i ett försök att smyga runt huset på frostigt gräs så kom jag inte ens i närheten av dem innan flocken gav sig iväg över vattnet, skrikande.


Jag inser att jag glömt att berätta för er att jag ska vara med på Gammlia Julmarknad. Jag fick en plats och kommer alltså att finnas för med en massa lunafigurer, målarböcker och posters. Jag hoppas verkligen att ni som har möjlighet kommer att titta förbi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!