fredag 8 maj 2015

Helgplaner

I helgen hoppas jag på fint väder. I alla fall uppehåll och minimalt med blåst. Min tanke är att få ordning på gården inför vår och sommar.
Ser man bilder från södra Sverige så är det grönt och det blommar. Jag är tacksam att nästan all snö är borta från gården och att vi ser öppet vatten igen.


Pollensäsongen kommer snart igång på allvar. Den värsta årstiden som pollenallergiker samtidigt som det är så härligt med allt som blir grönt.

Vi har en jättestor gård och mycket att kratta. Jag har redan hunnit få ihop massa löv och kvistar på olika ställen men det är mycket kvar.
Sen ska jag olja in bron som jag tog bort färgen från förra sommaren. Den ser lite torr och trist ut.
Så uppehåll - ja tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!