lördag 14 februari 2015

Åsikter sökes

Idag fick jag en snilleblixt - enligt mig själv. Efter att ha sålt in idén till Mats så tror jag att han också trycker det var en snilleblixt, tror jag!


Vi måste ju, som jag berättat tidigare, måla om vårar hus. Vill ni veta varför kan ni läsa inlägget här:
http://designofluna.blogspot.se/2014/10/vilken-farg-ska-huset-vara.html

Jag har länge tyckt att matt svart skulle vara fint, men känt att det kan bli för mörkt runt bron eftersom vi har ett utskjutande tak där som gör att det oftast är skuggigt där.

Men så fick jag ju den här idén! Någon sa vid något tillfälle att man ju kunde måla en annan färg just där. Jag tyckte att det kändes konstigt eftersom det ju inte blir något avbrott annat än att färgen plötsligt ändras.
Fast tänk om man skulle sätta en liggande panel på det partiet, och måla det vitt. Resten av huset är matt svart och vi behåller rött närmast fönstren och på dörrarna.
Jag tror att det skulle bli skitfint!
Mats sa att någon sagt att man inte ska blanda stående och liggande panel. Varför, det är ju snyggt!

Vad tror ni, är det en så briljant idé som jag tror att det är?

Kolla min ritning här (bortse från autograferna)

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!