måndag 14 april 2014

Testa mina vingar

Den senaste tiden har jag grubblat mycket på mitt liv och vad jag vill göra med det. Jag har ett vanlig jobb som jag gått till de dagar jag varit schemalagd. Vissa dagar har jag tyckt att det varit roligt, andra dagar har jag känt mig tom på energi och känt att människor tär på mitt humör.
Mitt jobb inom handels är ett serviceyrke och man möter alla typer av människor. Många är supertrevliga men det finns även de som man undrar om det verklige står rätt till med.
Som jag har berättat tidigare så har jag jobbat i en kundservice, dit alla kunder kommer med frågor, för att få hjälp, lämna tillbaka saker samt lämna in för reparation och reklamation.
Jag har fått ta emot många hårda ord av arga kunder som skrikit otrevligheter efter mig för att de inte fått sin vilja igenom. Jag har försökt skaka av mig detta och fokusera på det positiva men det är inte alltid så lätt.

Jag har länge känt att det här jobbet inte är det jag vill ägna resten av mitt liv åt, men det har aldrig gått så långt att jag gjort något åt det. Tryggheten har ju trots allt funnits där, och alla trevliga arbetskompisar.

Men efter mycket velande fram och tillbaka, och efter många långa samtal med min man, som peppar mig att gå framåt, är nu beslutet taget. Jag har sagt upp mig för att satsa på mitt företag.
Det kommer aldrig att bli det perfekta tillfället för det beslutet och jag kan inte vänta och känna efter längre. Det är bara att ta ett djupt andetag och hoppas att jag landar på bägge fötterna.
Igår jobbade jag min sista dag. Aldrig mer kommer jag ta på mig en blå tröja med vit text, ta på mig mina skyddskor och stämpla in på det stället.
Istället ser jag framåt och hoppas på det bästa!


Håll tummarna för mig....för lite rädd är jag trots allt!

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!