onsdag 31 oktober 2012

Våga vara unik!

Sakta men säkert närmar vi oss jul. Jag har förundrats och ibland förfasats över hur tidigt en del affärer plockar fram sitt julpynt. Jag är ett julfreak. Jag älskar julen, men i början av oktober känns lite tidigt även för mig.
Men så är läger nu i alla fall så det säkraste är att bara hänga på.
När man vill sälja sina produkter kan man ju inte vänta med att synas tills dess att alla redan köpt alla julklappar.

Därför vill jag nu ta tillfället i akt och göra lite reklam för mina figurer!

Vad köper man till någon som har allt?

Svar: En lunafigur såklart! Det är högst osannolikt att personen i fråga redan har en, så det är en toppenbra idé.

Men är inte Lunafigurerna bara för barn?

Svar: Nä, verkligen inte. Jag vet många som köpt figurer till vuxna. Det var ju till och med så att de anställda på Försäkringskassan här i stan beställde en till deras chef som gick i pension. Och det var oerhört uppskattat.

Men mitt barn har redan en massa mjukisdjur, varför ska jag köpa ett till?

Svar: En Lunafigur är inte bara ett mjukisdjur som vilket annat som helst i mängden. Du kan gå in på en leksaksaffär och köpa en nalle eller något annat. Det är kanske inte så svårt att välja, för alla ser likadana ut. Gulliga, ja men unika, nej! Antagligen har alla kompisar likadana mjukisdjur.
Men en Lunafigur får du något unikt. Det finns inte en enda som ser likadan ut. Det spelar ingen roll hur många kompisar som har en, för du kan aldrig ha samma figur!

Varför är det så märkvärdigt med att de är unika?

Svar: Ja först och främst så tycker jag personligen att det är extra roligt att tillverka dem eftersom man gör olika saker varje gång. Sedan anser jag att vi ska lyfta fram det unika mer. Vi är alla unika, olika och har våra egna små egenheter. I många fall kanske vi försöker att vara som alla andra, men det fungerar inte i längden. Man kan inte låtsas vara något man inte är bara för att smälta in i mängden.
Lunafigurerna smälter inte in i mängden - de är vad de är och de är stolta över det. Precis som du ska vara över dig själv, med alla egenheter och eventuella brister. Det är det som gör dig unik!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Christmas is slowly closing up. A lot of stores and shops have put already the christmas decorations out. I´m a christmasfreak and I love christmas but sometimes it feels a little to early even for me.
But so it is! I just have to join them.
If you want to sell you products you can´t wait until the last minute.

Therefore I´m going to take a moment to promote my Lunadolls!

What do you give to someone that already has everything?

Answer: A Lunadoll, of course! It is highly unlikely that this person already has a Lunadoll, so it´s a really great idé!

But the Lunadolls are just for kids, right?

Answer: Absolutely not! I know a lot of people that has given Luna´s to grownups. I had a couple of employers at the National Insurance Office that gave their boss a Luna when she retired. It was really appreciated!

But my child already has so many toys, teddybears and stuff. Why buy another ?

Answer: A Lunadoll isn´t just a stuffed toy like any other. If you walk in to a toystore every single teddybear or doll looks the same. Cute, yes but unique, no!
A Lunadoll is unique. So it doesn´t matter how many friends that owns a Luna - you´ll never have the same!

Okey, they are unique, what´s the big deal?

Answer: Well, personally I think it´s so much fun creating them since they all are different. And I think you should "highlight" the unique things in life more. We are all unique and different with peculiarities. Sometimes we try to act and be like everyone else but it wont work in the long run. You can´t pretend to be someting you´re not just to fit in.
The Lunadolls doesn´t fit in - they are what they are and they are proud of it. So you should be proud of yourself, with all your flaws. That´s what makes you unique!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du vill skriva en rad, eller två! Jag svarar på kommentarerna i min egen blogg, så glöm inte bort att återkomma!